Nederlandse energie maatschappij overweegt spotje te veranderen

De Nederlandse Energie Maatschappij overweegt de commercial ‘Ik Zeg Zon’ te wijzigen en offline te halen. Dit meldden consumenten aan de Bond tegen vloeken. Uit contact dat de Bond tegen vloeken donderdagmorgen met de NEM had, werd dit door het energiebedrijf bevestigd.

De Bond tegen vloeken vindt de campagne voor veel mensen aanstootgevend en kwetsend. Niet alleen komt God aan het woord, ook wordt het scheppingsverhaal op een humoristische wijze uitgebeeld. Geloof is iets dat mensen raakt, iets dat bij mensen hoort. Het is van belang dat bedrijven en reclamebureaus op een passende manier met deze gevoelens omgaan. De Reclame Code Commissie ontving klachten over het spotje. Bij de Bond tegen vloeken kwamen ongeveer 50 klachten binnen.

Verschillende mensen lieten de Bond weten hun energiecontract bij de energiemaatschappij op te zeggen. De Bond wacht de uitspraak van de Reclame Code Commissie, 2 augustus, af. De RCC zal dan oordelen of de campagne nodeloos kwetsend en/of in strijd met de goede smaak en het fatsoen.

Bron http://www.refdag.nl

Nederlandse energie maatschappij overweegt spotje te veranderen
Beoordeel deze pagina