Energieprijzen Frivius

Energieprijzen Frivius energie? Vergelijk alle energieprijzen van alle energieleveranciers onafhankelijk met Energieprijzen-vergelijken.nl. U kunt dat exact zien welke de goedkoopste zijn. Frivius energie vergelijken met andere energieleveranciers doet u onafhankelijk, maar ook objectief met deze website.

Wie is Frivius energie?
Wij zijn een energiebedrijf, dat trots is op het mooiste stukje van Nederland: Friesland. Niet alleen de natuur, het vele water en weids uitgestrekte landschappen, maar ook de idyllische dorpjes, de cultuur en uiteraard de Friese taal. Wij voelen ons betrokken bij Friesland. En zo is onze aanpak ook, typisch Fries: toegankelijk, bereikbaar en nuchter met persoonlijke aandacht voor u. Dat laatste uit zich onder andere in onze Friestalige klantenservice, onze scherpe tarieven en gratis overstapservice.

Waarom zou ik kiezen voor Frivius energie?
• Klantvriendelijk: u bent geen nummer maar een klant
• Klantenservice in het Fries en Nederlands (aan u de keus)
• Scherpe tarieven
• Typisch Friese aanpak: toegankelijk, bereikbaar en nuchter
• Gratis overstapservice: zorgeloos overstappen en wij vergoeden een eventuele opzegboete

Welke producten kan ik afnemen bij Frivius energie?
U kunt zowel gas als elektriciteit afnemen bij Frivius energie.

Ik ben nu voor gas / elektriciteit klant bij een andere leverancier. Kan ik overstappen naar Frivius energie?
Ja, u kunt overstappen naar Frivius energie. U kunt zich aanmelden via de pagina Aanmelden. Of stuur een mail naarKlantenservice@frivius.nl. Telefonisch kan ook door op werkdagen tussen 08.00 – 17.00 uur te bellen met onze medewerkers van de klantenservice 088 -1214010.

Moet er aan- en afgesloten worden wanneer ik overstap naar gas en/of elektriciteit van Frivius energie? 
Nee, de wisseling gebeurt administratief. Uw energielevering gaat dus gewoon door.

Moet ik de meterstand opnemen als ik kies voor Frivius energie?
Nee, de netbeheerder bepaalt aan de hand van haar gegevens wat de meterstanden zijn op het moment dat u overstapt. Heeft u de meterstand bij de hand, dan kunt u deze doorgeven bij uw aanmelding. De netbeheerder heeft dan een indicatie van de meterstand van uw overstap. De netbeheerder is echter niet verplicht om deze stand aan te houden. De netbeheerder geeft deze stand vervolgens aan ons door. Deze stand is dan de beginstand die u op de eerstvolgende jaarnota van Frivius energie aantreft. Dit is tevens de eindstand bij uw huidige leverancier. Mocht er onverhoopt toch een verschil ontstaan, dan wordt dit bij de eerstvolgende meteropname natuurlijk gecorrigeerd.

Verandert mijn termijnbedrag als ik overstap naar Frivius energie?
Indien u op dit moment een totaalnota ontvangt voor levering en transport, zal er wel iets wijzigen. U betaalt dan namelijk aan Frivius energie uw termijnbedrag voor de levering van gas en/of elektriciteit en aan uw netbeheerder uw termijnbedrag voor het transport van energie. Indien u op dit moment al aparte facturen ontvangt voor levering en transport, zal uw termijnbedrag nagenoeg niet veranderen.

Moet ik betalen om over te stappen op Frivius energie?
Nee! Onze Overstapservice regelt zorgeloos en gratis uw overstap. Dat betekent dat indien uw huidige energieleverancier u een opzegboete doorberekent, wij deze vergoeden aan u. Kortom Frivius energie: meer service voor minder geld!

Moet er iets veranderen aan mijn meter of stopcontacten als ik Frivius energie neem? En aan de leidingen?
Nee, er hoeft niets te veranderen. De meter en stopcontacten kunt u gewoon blijven gebruiken. En de kabels en de buizen blijven ook hetzelfde. De energiebedrijven zullen andere partijen toestaan gebruik te maken van het bestaande elektriciteits- of gasnet. Vergelijk dit met het spoornet of de telefoonkabels. Daar gebruiken ook andere partijen de infrastructuur die eerst alleen door de NS en KPN werd gebruikt.

Moet ik zelf mijn huidige leverancier opzeggen?
Nee, wanneer u kiest voor Frivius energie regelen wij verder de afhandeling voor u. U hoeft verder niets te doen. Let u er wel op dat als u nog een huidig contract heeft voor energie u aan ons laat weten wanneer dit contract afloopt en wanneer u kunt overstappen op Frivius energie. Als u een lopend contract voor gas of elektriciteit hebt, dient u zelf in de gaten te houden of er een boeteclausule aanhangt. Dit houdt in, dat sommige leveranciers een boete in rekening brengen, wanneer u vroegtijdig uw contract opzegt. Wij vergoeden deze boete aan u.

Waarom heeft u van mij een volmacht nodig om klant te worden?
De overheid heeft bepaald dat alle leveranciers van energie moeten werken met een zogenaamde volmacht. Wanneer u de volmacht tekent, verleent u ons daarmee toestemming om alles af te handelen met uw voormalig energieleverancier en uw verbruikgegevens op te vragen bij uw netbeheerder en u te vertegenwoordigen richting de netbeheerder.

Wanneer krijg ik voor het eerst Frivius energie geleverd?
Het contract gaat in op de datum wanneer u voor het eerst Frivius energie krijgt. Dit is wanneer alles is afgehandeld met de vorige leverancier en wij alle benodigde gegevens van de netbeheerder hebben ontvangen om u te laten switchen. Dit zijn o.a. het historisch verbruik en de definitieve switchdatum. Deze datum wordt schriftelijk aan u meegedeeld.

Jullie beloven dat de levering gegarandeerd is? Hoe gaat dat in zijn werk?
Frivius energie wordt geleverd door Eneco Retail B.V. Dit grote leveringsbedrijf koopt voor heel veel klanten tegelijk energie in en levert daarmee zekerheid.

Heb ik als afnemer van Frivius energie recht op belastingvermindering?
Ja, als klant van Frivius energie krijgt u het volledige bedrag van € 379,16 (bedrag is incl. BTW) op jaarbasis terug. Dit geldt voor alle huishoudens die elektriciteit afnemen.

Hoe weet ik dat ik Frivius energie krijg?
U ontvangt een ontvangstbevestiging waarin staat dat wij uw aanmelding hebben ontvangen. Als uw gegevens zijn verwerkt en alles is afgehandeld met uw oude leverancier, ontvangt u een welkomstbrief met daarin uw maandelijkse termijnbedrag en de ingangsdatum van het contract.

Bron: www.frivius.nl